Het is weer voorbij die mooie zomer....

20 oktober 2013 - Genua, Italië

Hallo lieverds,

Een nieuwe update vanuit het kuuroord :-)

Inmiddels ben ik alweer drie weken hier en geniet ik van elke minuut.

We zijn ook druk in de weer geweest, ik heb weinig stilgezeten. Vorige week zaterdag zijn twee vriendinnen uit Nederland hier geweest en we hebben een heerlijke 5 dagen gehad. We zijn een dagje naar Lucca geweest en voor de rest hebben we in Genova geshopt en heerlijk van de zon genoten. Maandag en dinsdag was het bewolkt maar woensdag en donderdag was het hier 25 graden. Op woensdag hebben we dan ook heerlijk op een terras aan de haven gezeten.

Donderdag zijn ze naar huis gegaan dus savonds even heerlijk thuis op de bank gezeten. Op de taalschool heb ik ook weer enkele au pairs leren kennen en momenteel zie ik Anna elke dag, aangezien ze een straat verder woont (in een gezin met drie kinderen, oeffff) Anna is 18 en komt uit Duitsland, dus momenteel spreek ik weer een halve dag Duits haha, als we met anderen zijn gaan we over op Engels. Het klikt super goed met haar en ondanks ons riesen leeftijds verschil (alhoewel Sophie ook 18 was) merk ik dat bijna niet. Ze houdt ook van salsa, reggaeton en hiphop (zowel muziek als mannen hihi) dus we hebben al de grootse schik. Vrijdag zijn we samen naar reggaeton les gegaan in een club op corso Italia. Het lollige is dat ik daar al eens een zumba les heb gedaan, maar tijdens die proefles was ik alleen en de instructeur was een man van 70. Kun je voorstellen hoe dat uitzag. Dus om maar meteen naar Reggaeton te gaan stond me een beetje tegen, maar toen Anna ook aangaf dit graag te willen doen zijn we samen gegaan. De les begint om 20.30 en wordt gegeven door Juan. Juan is ook een echte Ghuuuuan en niet erg vervelend om naar te kijken. Les was super leuk en hij gaf ook goed les, ondanks Italiaans konden wij alles goed begrijpen. Daarna bij mij op de bank gechilled. Zaterdag heb ik heeeerlijk uitgeslapen (Rebecca is dit weekend nl naar haar vader en Sarah is op een meditatie weekend, jaaa super he. Zo een oord waar je hele dag mediteert en niet mag praten, helemaal mijn ding haha goede oefening voor mij) Anyway, ik ben dus hele weekend alleen. Smiddags even al mijn administratie gedaan, foto's geupload en je kent het wel, dan zit je zo 4 uur achter de laptop. Savonds kwam Anna hierheen, we zouden eerst bij vrienden gaan eten maar dat ging dat toch weer niet door (Italianen kunnen niet plannen) en we zijn tegen 12 uur naar een club bij mij om de hoek gegaan (Corso Italia).

Ik ben daar in de zomer wel eens in de buiten area geweest maar nog nooit binnen, dus het was even spannend hoe het zou zijn. Gelukkig was het helemaal top, hippe tent, alles trendy wit en in het midden van de club een ronde dansvloer. En nog belangrijker, goede muziek en mooie mensen (lees mannen). Muziek was beetje top 40 maar dan richting latin. De mensen allemaal rond de 30 (Anna had daar gelukkig geen moeite mee, gezien we de vorige week in een discotheek waren met 15 jarigen) We hebben heerlijk gedanst tot 4 uur (gaap) en aan het einde van de avond nog bootmensen ontmoet haha. Ja, als je aan de haven zit en je ziet al die dure jachten, daar werken altijd van die mannetjes. Altijd benieuwd naar geweest hoe dat in zijn  werk gaat. Een jongen was uit Engeland en de andere twee uit Rusland (of omstreken). Eentje gaf aan dat hij Duits was en in de discotheek geloofden we dat nog, omdat we geen fluit hoorden vanwege de muziek. Eenmaal buiten viel hij toch door de mand (boot) met zijn zwaar Russisch accent. Dus, ik ben eens benieuwd.
Uiteraard ben ik nu brak maar das niet erg. Vandaag heeft het de eerste keer echt geregend dus ik denk dat de zomer echt voorbij is. Ondanks de regen is het nog steeds aangenaam, zo een 20 graden en dat zal in november richting 12 graden gaan en zonnig.

In de drie weken dat ik hier ben, heb ik weer allerlei nieuwe plekjes ontdekt, zoals dan de Caribe Club met reggaeton les, de discotheek van gisteren, en andere restaurantjes en cafe´s.

Uiteraard gaat het met Rebecca ook heel goed, gewoon een heerlijk, lief kind. Af en toe kan ze haar buien hebben maar das niet erg. Ik spreek alleen maar engels met haar en dat gaat heel goed. Ze verstaat en begrijpt alles en begint nu zelf korte zinnen te spreken. Als engels lerares gaat het me dus vrij goed af. Elke woensdag en om elk weekend gaat ze naar haar vader en dan geeft ze me zo een lieve knuffel dat ik daar weer emotioneel van word. Zelfs mijn twee vriendinnetjes vonden haar een heerlijk kind en hadden nu al moeite met afscheid nemen.

Ik ben zoooo blij dat ik nu met een kind kan werken, dit is precies zoals ik au pair zijn had voorgesteld. Met die andere familie was leuk, veel geleerd en veel gezien maar NOOOOOIT meer dan 1 kind ( tip aan toekomstige ITALIAANSE au pairs :-))

Anna woont bij een gezin met drie kinderen, ze is gisteren hier blijven slapen en ze had nu al meer rust in een weekend dan daar in drie weken haha. Ze heeft drie jongetjes van 10, 6 en 3 en die jongste is zo verwend en ook hier hebben ze allemaal constant ruzie. Vrijdag was ik daar voor lunch en was ooggetuige dat dat kleintje gewoon de Iphone van zijn moeder vraagt en zij dat gewoon doet (ik zeg maar even niks hierop)

Door Rebecca weet ik weer hoe fijn het is als je een kind aandacht kunt geven, ik kan leuk met haar spelen. Ze heeft mijn nagels al gelakt, we hebben stenen geverfd  en al haar poppen en beren in bed gelegd en in al die tijd heeft ze alleen sochtends tv gekeken even voordat ze naar school moet. Smiddags kraait ze daar niet eens naar. Rebecca is een meisje die zich heel goed zelf kan amuseren en soms als ik merk dat ze dat even niet weet, help ik haar met ideeen. Heeeerlijk.

Het appartement is super chill, ik heb veel vrije tijd, kind is leuk en ontmoet leuke mensen, wat wil ik nog meer. Een fijne werkweek allemaal en arrivederci!!!!

Cecile

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Papa:
    20 oktober 2013
    Hoi cecile,

het bevalt je dus steeds bter. Ik ben blij; Nederland is kil. Vandaag naar jaardienst geweest van OOm Wiel. is alweer een jaar gelden. het was hier de hele week mooi weer en dinsdag wordt het 22 graden. Het is bijna november. Nu komen de donkere dagen voor kerst. Kom je rond die periode nog naar Nederland. Ik hoop van wel.

veel liefs papa
  2. May:
    20 oktober 2013
    Hoi lieverd!
    Fijn om te horen dat het weer zo goed bevalt :-)
    Hier begint het nu wel echt herfst te worden, maar wel met een redelijk temperatuurtje..
    Heb je geen foto van Guaaan? ;-)
    Weet het verschil niet, maar 1 kind zal zeker minder druk zijn dan twee, geniet er van!

Dikke kus van mij en de meisjes

(Ohja, die I-phone... Ik zeg niks...)