Benvenuto a Kuuroord!

5 oktober 2013 - Genua, Italië

Ciao a tutti!

Yeihjjjjjj, das het eerste dat in mij opkomt. Inmiddels zijn we al weer een week op ons nieuwe adresje. Iets minder dan 100 meter van mijn vorige adres, maar een totaal andere beleving. Was ik daar in de jungle om met twee aapjes te overleven, is het hier een meditatief kuuroord met een klein schattig aapje. Ik weet nou niet of het verstandig is om aapje als metafoor voor kinderen te gebruiken, maar goed jullie kennen me en liggen hopelijk weer in een scheur.

In ieder geval is het hier heerlijk vertoeven (ondanks de aap).

Deze week was oma er natuurlijk wel nog, dus echt veel heb ik nog niet hoeven doen. Naast het ophalen van school om 16.15 en het entertainen van Rebecca thuis of buiten, hoef ik alleen maar de was te doen en mee te helpen met afruimen en de vaatwasser. Dat ik daarbij ook nog af en toe boodschappen moet doen is niet erg. (Kan ik mooi mijn eigen dingetjes uitzoeken).

In vergelijk met twee kinderen is Rebecca echt een verademing, ze is vrij rustig, af en toe verlegen en af en toe eens even hysterisch. Ja, ze is enigskind en die zijn niet altijd verwend hoor. Vrijdag hebben we haar op school opgehaald (zoals alle schooldagen) en het was een beetje koud (ja koud) dus we zijn binnen gebleven. Oma ging even de stad in, dus het was voor mij de eerste keer dat we alleen waren. Ik was al aan het bedenken wat we konden doen (leuke uitdaging de komende 9 maanden) maar gelukkig stelde ze zelf al voor om te gaan verven.

Buiten de nodige vlekken op de placemats (ging er gelukkig vanaf) verliep alles heel soepel. We hebben met zijn tweetjes gezellig geverfd en toen haar moeder thuiskwam, natuurlijk alles uitgebreid bekeken. Ondanks dat haar moeder fulltime werkt, neemt ze wel alle tijd om aandacht aan Rebecca te besteden. Ik heb dus niet het gevoel dat ze thuiskomt, gestresst is en dus geen tijd heeft voor haar. Dus als Sarah thuiskomt, zit mijn job er bijna op. Uiteraard zie ik het niet als begin en eind tijd, maar dan kan ik wel mijn eigen dingen doen. Tegen half 8 gaan we samen eten en meestal gaat Rebecca daarna in bad en dan om 21 uur het bed in (ja ik geloofde het de eerste keer ook niet hoor). Ongelooflijk, daarna dus alle tijd voor ons zelf. Tegen 21 uur zitten we dan ook gezellig met ons drietjes op de bank en kijken tv en kletsen we wat.

Ik ben deze week alweer begonnen met niveau 3 Italiaans, haaaaa wat gaan we snel he. Ik heb nu op maandag en woensdag les (1,5 uur) en op vrijdag conversazione met een hele groep. Daarnaast nog huiswerk, dus dat houdt me wel bezig. Ik baal alleen dat de les pas om 11 uur begint, dan ben je 12.30 klaar, op tijd voor pranzo (lunch) maar dan is het zo weinig tijd tot 16 uur. Maar goed, dan hebben nu wel altijd het weekend vrij. Vandaag heb ik rustig aan gedaan en wat boodschapjes gedaan. Morgen gaan we met de talenschool bowlen.

Momenteel is er vrij veel wind en is het niet zo warm. Maar het is nog altijd niet zo koud als in ons kikkerlandje.

Ik heb een ontzettend fijne tijd gehad in de tien dagen dat ik in Nederland was. Bedankt allemaal voor de verassing op het vliegveld en alle logeerpartijtjes. Ook bedankt voor de boeken die ik van Ah Ming en Gwen mocht ontvangen. Helaas was de tijd een beetje te kort en merk dat ik deze week even rustig aan moet doen. Uiteraard kom ik snel weer een paar dagen naar Nederland.

Fijn weekend allemaal en tot mails!

1. Papa:
    6 oktober 2013
    hoi Cwecile,

ja het leven zit vol contrasten. Leuk dat je het daar weer naar je zin hebt; een leuk gezin en genoeg tijd om aan jezelf te werken.

Veel liefs papa
  2. Laura:
    6 oktober 2013
    Wow! Je hebt je draai binnen een dag weer gevonden geloof ik! Ongelooflijk hoe snel je je kan aanpassen, ben ik jaloers op! Fijn dat je met je Italiaanse les doorgaat. Lijkt me te gek om een vreemde taal te spreken..
    Ik heb een super weekend met je gehad toen je hier was! Geniet van je Italy time! Liefs, Laura