..... maar de herfst begint heel langzaam

1 november 2013 - Genua, Italië

Hallo lieverds!

Hier gaat alles nog steeds heel goed. Als iemand me zou vragen hoe het met me gaat moet ik eigenlijk zeggen heel goed. Ik geniet van alles. Ik voel me steeds meer 25 dus ik had al overwogen mijn geboorte certificaat nog eens na te kijken. Het is hier een lang weekend vanwege Allerheiligen, waar natuurlijk Halloween aan vooraf gaat.

Ik had eens opgezocht waar het eigenlijk vandaan komt en het heeft te maken met de Keltische kalender, waar een nieuw jaar op 1 november begon. Het is natuurlijk hartstikke commercieel geworden en ik denk dat wij als 'jeugd' het vooral gezien hebben in Amerikaanse films. Verschillende kerken hebben kritiek op Halloween vanwege het spiritisme dat er door bevorderd door zou worden. Het oproepen van geesten is niet toegestaan in de bijbel. Als ik daar dan weer over ga nadenken, overal ter wereld is zoveel geneuzel over religies, pfff daar word ik moe van. Dan nog eens geneuzel over racisme, en ja racisme is natuurlijk een serieus onderwerp maar dan denk ik er is zoveel armoede in de wereld. Laten we eens die religies van de baan vegen en de armoede aanpakken, of je nu geel of paars bent. Maar goed, dan komen we uiteindelijk weer bij het punt dat ik daar zeker een steentje aan wil bijdragen. Ik ben nog steeds blij dat ik deze tweede job heb aangenomen en heb ook meer tijd om nadenken wat er in 2014 gaat gebeuren.

Ik heb deze week tijd gehad om nog eens op TEFL te zoeken en het schijnt dat er nog een beter certificaat is, CELTA. TEFL wordt in Azie geaccepteerd, maar CELTA vooral in Europa. Dit is wel een pittigere 5 weken cursus maar dan ben je officieel teacher for adults (certificate in teaching english for speakers of other languages). Ik ben nu vrijwel zeker dat ik dit wil gaan doen, gewoon als start zodat ik wereldwijd kan solliciteren op scholen en bedrijven. Natuurlijk heb ik best een goede opleiding genoten en ik heb veel geleerd in mijn jobs. Maar wat ik ook geleerd heb is dat ik niet meer in dat commerciële wereldje wil werken. Nederland is de komende jaren dus uitgesloten :-) Ik ben nog even aan het zoeken waar ik het beste CELTA kan doen; UK, USA of ergens in Italie.

Tot die tijd geniet ik van mijn 'voor alijd 25 fase'. Ik ken nu diverse au pairs van ronde de 18 en vind het knap dat sommige op die leeftijd al zoiets hebben van ik wil niet studeren, werken, kinderen krijgen, hypotheek bla die bla. Een au pair van 18 heeft als vrijwilliger in Canada gewerkt en heeft met haar familie in  Tanzania geholpen om een school te bouwen en nu is ze hier, super toch. Ik heb een hele avond met haar gekletst en zelf ook over India verteld en over mijn lief kindje daar en alle andere 49 kindjes. India heeft me toch echt veranderd in de zin van facing reality, kinderen in een sloppenwijk zien lopen, de echte armoede die met alle respect Europa zo niet kent.

Dat soort gesprekken vind ik heerlijk en helpt me te herinneren welke stappen ik gezet heb om tot dit soort besluiten te komen. Ik laat niks aan het toeval over.

Dus buiten het feest vieren ben ik wel serieus bezig wat ik na Italie ga doen. Om even terug te komen op mijn list to do en feest vieren kan ik mijn eerste Halloween party op mijn lijstje afvinken. Gisteravond eerst op plein iets gedronken en snachts de bus naar Estoril (mijn lievelingsclub onderhand) genomen om aldaar met een heksen hoed te verschijnen. Zo een 80% was wel verkleerd als een of ander horror figuur. Ik ben wederom een heel weekend alleen, chilllll en ben alweer een beetje brak nadat ik dus weer om 4 uur in bed lag. Vanavond weer een reggaetond les en morgen wederom stappen. Gaap, snap je nu mijn 25 jaar verhaal haha, alhoewel in deze hoeveelheid stappen misschien nog veel eerder was.

Dus vandaag relaxed op de bank, net scheen het zonnetje. De zomer is echt voorbij en alleen aan de vallende bladeren zie je dat het hersft is. Ik heb pas twee keer een winterjas gedragen vanwege de wind die hier heftig kan zijn. Vooralsnog is het ond de 20 graden elke dag. Soms bewolkt, soms een zonnetje en af en toe regen, maar niet zoals in Nederland waar de meeste nu 's avonds voor de tv zitten.

Of het nu komt doordat je hier tijdelijk woont of niet, maar ik doe echt veel meer. Ik ben gister ochtend naar de markt geweest, waar je allerlei kleding en zo krijgt. Afgelopen maandag naar de film, Despicable Me 2 in originele versie. Elke maandag en dinsdag zijn er films in Engels, ideaal. Deze film staat nu bovenaan mijn favorieten, hilaaaaarisch. Als je hem nog niet gezien hebt, go go go.

Allemaal fijn weekend en tot mails!

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Wendy:
    1 november 2013
    Haha! Die foto :) en inderdaad, je ziet er weer uit als 25 haha... Je leventje klinkt wel lekker relaxt zo, geniet ervan!
    Leuk, je plannen mbt de toekomst, ben echt benieuwd waar je nu uiteindelijk terecht gaat komen.. Feest ze dit weekend! Xxx