December komt eraan...

12 november 2013 - Genua, Italië

Hallo lieverds,

Inmiddels zijn we alweer in november en ben ik zo een 6 weken hier.

Voor mijn gevoel was het nog steeds september, mede door het warme weer. Momenteel is het wel al iets frisser geworden en kan de winterjas wel aan. Zoals vandaag is het heerlijk, 18 graden en zon. Maar ik houd de weersvoorspellingen goed in de gaten en zie toch dat het hier binnen twee weken toch richting de 12 tot 10 graden gaat.

Nadat ik deze mail heb getikt ga ik toch even lekker naar buiten rondwandelen. De lucht is zo mooi blauw, en vooral het feit dat ik hier elke dag de zee kan zien, doet toch heel wat. Afgelopen zaterdag besefte ik pas echt dat het bijna Kerst is en bijna december. Doordat de stad vol was met mensen en langzaam aan de etalages voorzien worden van kerstachtige figuren.

Eigenlijk vind ik de maand december maar lastig. Ten eerste omdat mijn verjaardag altijd (duh) een week voor Kerst valt, dus veel datums overwegen kan niet. En dit jaar zal ik mijn verjaardag hier vieren, wat raar. En het is zo een rare leeftijd.... 31.

De leeftijd 30 is nog hip, de leeftijd 21 voelt bijvoorbeeld veel stoerder. De leeftijd 19 vond ik ook zo stom. En nu dus 31 ook. Voelt wat meer volwassen maar absoluut niet meer hip. Maar goed, zolang ik mijn paspoort nergens laat zien, zou ik best kunnen liegen over mijn leeftijd haha, mij geloven ze toch nooit als ik zeg 30. Over een maand kan ik weer 31 zeggen en dat zullen ze dan al helemaal niet geloven.

Inmiddels heb ik wel nu een redelijke regelmaat met mijn dagen en wat ik zoal doe. Ik ga vrijdagavond met Anna naar Reggaeton en zaterdags de stad in, en savonds een drankje of discotheek. Woensdag avond is ook Zumba maar was er nog niet aan toe gekomen om te gaan. Nu heb ik op de taalschool een meid van 30 leren kennen (whoehoe). Ze heeft in Milaan gewerkt, komt uit Denemarken en woont hier samen met haar Deense vriend in Genova. Met haar ga ik woensdag naar Zumba, zij vindt het uiteraard ook leuk om mensen te leren kennen en ik ben blij dat het iemand van 'mijn leeftijd' is.Ik kan absoluut goed overweg met de jongere au pairs, maar soms is het raar dat zij nog een studie moeten kiezen en ik daar al lang klaar mee ben.

Momenteel breek ik mijn hoofd met wat te doen rond kerst. Sarah gaat op vakantie naar Myanmar tot 12 januari. Dus vanaf 20 december heb ik vrij en zou theoretisch drie weken weg kunnen. Maleisie is geen optie want tickets zijn duur. Daarbij wil ik toch graag hier Oud & Nieuw (Capodanno) vieren. Kerst zelf maakt me niet zo veel uit. Ik heb een gave reis naar Marokko gezien waarbij je in de Sahara rondreist en daar slaapt. Dussss, ik google me rot met datums, vluchten en opties om ook nog naar Nederland te komen. Ik zou van 20 t/m 27 december naar Marokko kunnen en dan ergens vanaf 2 januari naar Nederland, dan heb ik weer tien dagen om Nederland door te crossen haha.

Daarom vind ik december dus niet leuk, haha.

Verder gaat alles goed hoor. Ik mis jullie wel hoor. Gesprekken met Whatsapp of Skype halen het bij verre niet om lekker even bij jullie op de bank te zitten. Maar helaas voor jullie heb ik het hier veeeel te veel naar mijn zin. En ik merk dat de tijd snel gaat en dus ook zo weer juni zal zijn. Dan moet ik ook echt weg uit dit land want anders wordt het nooit wat met mijn plannen.

xx Cecile

1. Eefje:
    13 november 2013
    Heerlijk om dit weer te lezen! Enjoy and have fun! XXX