I say yes.....

22 augustus 2013 - Genua, Italië

Hallo lieverds!

Uiteraard heb ik een beslissing gemaakt, soms heb je even tijd nodig om een knop om te zetten en te beseffen dat dingen veel makkelijker zijn dan ze lijken. Natuurlijk zeg ik JA om nog negen maanden in dit heerlijke land en deze heerlijke stad te blijven!

Toch moest ik een en ander afwegen. Zoals jullie weten, de enige lijst die in mijn hoofd zit is die stomme bucketlist. Ja stom, want ik wil gewoon nog heel veel dingen doen in mijn leven. En uiteraard kun je zeggen, daar heb je nog genoeg de tijd voor. Nee, dat weten we niet! En natuurlijk moet ik dan niet hals over kop de wereld door reizen om maar alles te zien. Ik hoef ook niet alles te zien of te doen. Ik denk dat iedereen wel een stom klein bucketlijstje in zijn hoofd heeft; marathon lopen, trouwen, een taal leren, naar Australie. En ik denk ook dat iedereen van elkaar moet accepteren dat er grote verschillen op elkaars lijsten staan. Trouwen staat bijvoorbeeld niet eens op mijn lijst, op dit moment in geen enkele lijst haha.

Wat mij de laatste dagen in de weg stond, was het feit dat bovenaan mijn lijst staat, dat ik iets goeds wil doen en dan iets groots! Maar ik besefte me, ik kan het ook met kleine dingen doen. Ik zie me nog niet zo snel in Afrika in een hutje zitten en een school bouwen (dat noem ik iets goeds en groots). Ik besefte, ik geef elke maand geld aan Unicef en ik heb al vrijwilligerswerk gedaan. Ik zou nog bloed kunnen doneren en ik zou eindelijk eens mijn kaart voor orgaandonor moeten omzetten. Hiermee red je ook levens. En vanuit Italie kan ik ook reisjes maken. Ergens op die lijst staat ook nog Israel, Marokko en Turkije.

Genoeg te doen dus, buiten het feit dat ik als au pair werk, laten we dat niet vergeten. Ik wil nog twee lijstjes toevoegen en dan is voor mij wel voldoende met al die lijsten. (Herinnert mij aan een lieve vriendin die vroeger een schattig lijstje van haar uitzet in haar portemonnee had :-))

De tweede lijst is een eetdagboek, zodat ik een beetje bijhoud wat ik elke dag eet en de derde lijst en daar ben ik al aan begonnen tijdens het lezen van Happiness Project is een dag blog / boek. Sinds begin juli schrijf ik in een of twee zinnen in een klein boekje op wat ik die dag heb gedaan. Ik vind het geniaal. Vraag me volgend jaar wat ik dit jaar heb gedaan en ik kan het je vertellen, ik kan het me herinneren.... en daar gaat het allemaal om. Je herinnert je vaak alleen de hele grote negatieve dingen en de hele grote positieve dingen. En natuurlijk ik heb genoeg leuks meegemaakt hier, maar dat is momenteel nog het korte termijn geheugen, volgend jaar weet ik dat dus niet meer. Anyway, iemand al gegoogled op Happiness Project :-)

Ondertussen heb ik vanochtend mijn ticket geboekt, helaas toch maar weer met Ryanair maar goed. Ik heb 15 kg check in bagage, waarin ik een aantal zaken mee naar Nederland neem; gelezen boeken en Birkenstocks want die draagt niemand hier. Op 18 september kom ik in Maastricht aan, met een allegaartje van spullen en zondag 29 september vertrek ik weer met een koffer met winter spullen ahum, althans datgene wat bij een vriendin opgeslagen staat. 98% van mijn winterkleding zit in een container omdat mevrouw dacht dat ze het hele jaar in een tropische omgeving zit.... maakt niks uit jongens. Een paar maanden Italie laat je fashionista gehalte stijgen (vandaar die Birkenstocks, en de Teva's staan ook nog in Nederland). Bovendien krijg ik genoeg tijd om winter voorraad in te slaan!

Even kijken, heb ik alles gezegd wat ik wilde schrijven... Nee.

Ik kijk ontzettend uit om jullie allemaal weer te zien (behalve de anonieme lezers van mijn blog dan haha) en het zal even pittig worden met dagen. Maar ik kan al een leuk feestje van mijn nichtje bijwonen, twee kinderfeestjes, wellicht nog een bevalling :-) en de tandarts bezoeken. Ik ben aan het denken om een avondje te plannen in een café ergens in het uiterste zuiden. Heeft iemand een idee of connecties? Liefst wil ik dat het café niet zo vol is met andere mensen. Je snapt me wel. Bitterballen trakteer ik :-) Ik zie jullie reacties graag tegemoet. Hopelijk kan ik dan ergens begin september een datum en tijdstip sturen, zodat we elkaar daar allemaal kunnen zien.

Ik ben in Genova tot juni 2014... slik. Dus begin maar al fijn met plannen van de vliegtickets:-)

Knuffel en tot over vier weken!

1. Ah Ming:
    22 augustus 2013
    zalig! dan kan ik volgend jaar nog eens een lang weekendje naar jou boeken! ;-) Rut en ik vertrekken morgen ook op reis, wie weet gaan we langs Genova! Zal je zeker bellen! :-) We hebben helemaal geen bestemming, niet eens een 1e bestemming, dus ben erg benieuwd waar ik morgen dit uur ga zijn! XXX