Weer terug in pasta land!

14 januari 2014 - Genua, Italië

Hallo allemaal,

Ik was even van de radar verdwenen want ik ben als verassing voor mijn lieve, lieve tante Anita een weekje met Kerst naar Nederland gekomen.

Uiteraard was dat weer 12 steden, 13 afspraken (haha goed bedacht he) maar we hebben dat overleefd. Toch heerlijk om Kerst in Nederland te vieren. Daarna was het terug naar Genova voor Capodanno in de stad (Oud en Nieuw).

Op donderdag 2 januari ben ik dan met de trein naar Pisa gereisd om aldaar op het vliegtuig naar Marrakech in Marokko te stappen. De heen reis begon vrij vervelend, we hadden een vertraging van een half uur, we zouden om 20 uur vertrekken. Maar na eerst wat hoofddoekjes gespot te hebben, zag ik ze daarna niet meer, maar de gate stond nog steeds niet aangeduid. Nou, dat groepje had zich al lang bij de gate verzameld. Toen eindelijk vliegtuig kwam, moesten uiteraard nog alle koffers gelabeld worden, die mensen zouden eigenlijk de koffers bij de trap neer zetten maar ja.... dus niet. Eenmaal in vliegtuig complete chaos met koffers en kinderen (Italianen en Marokkanen in een vliegtuig met vertraging, dan krijg je dat haha). Op een gegeven moment gingen zelfs twee mannen vechten en moest de politie vliegtuig inkomen. Al met al na twee uur toch gevlogen, mijn irritatie level was vrij hoog uiteraard. Snachts aangekomen en geen organisatie te bekennen. Onder het mom van be less organized, had ik telefoonnummers niet allemaal opgeslagen. Uiteindelijk snel hotel gebeld en die spraken alleen Frans, na 20 euro beltegoed te hebben uitgegeven heb ik maar een taxi genomen die me uiteraard het vierdubbele berekende. Maar als je doodmoe na een vlucht ben, ergens snachts op een vliegveld staat dan wil je asap naar je hotel......

Hoe mijn Marokko reis verder verlopen is, dat lees je in de andere blog die er aan komt ergens deze week.... hihi.

In ieder geval hebben de meeste van jullie zich al geamuseerd met de Facebook foto's. Rode draad van het verhaal zijn ezels, kamelen, berbers en nomaden.

Geweldige reis en een van de beste tot nu (zeg ik elke keer). Ondanks mijn voorzichtigheid met eten en bacterien en bijhorende hygiene, heb ik toch een klein bacterietje opgelopen denk ik, mijn buik doet pijn en had af en toe koorts. Terug in Italie gaat het al een stuk beter, maar ben momenteel op pasta en rijst dieet.

Omdat ik zo weinig gegeten heb, ben ik nog vrij slapjes en doe daarom rustig aan. Vandaar dat ik misschien niet op ieders app of email reageer.

Maak jullie geen zorgen, ben inmiddels wat gewend. Ik word hier door de Italiaanse oma goed in de watten gelegd. Ik heb wat van die goede bacterien in een potje gekocht, zeg maar de plus versie van Yakult, dus moet goedkomen.

In ieder geval nog even geduld met mijn hilarische verhalen in Marokko.

Liefs uit Genova xx

1. Papa:
    14 januari 2014
    Hoi Cecile, heb je net nog gemaild. Het valt me wel op dat je altijd prachtige foto's maakt; ga daar vooral mee door. Ja ben benieuwd naar je verhaal uit de Magrib.
  2. Anja:
    18 februari 2014
    Ha Cecile, wat heb je een prachtreis gemaakt. Mooie foto's en toch wel heel bijzonder zo'n groep van wel drie vrouwen. Ik hoop dat je snel weer herstelt en weer verder gaat met het vertellen van heerlijke verhalen.
    groetjes, Anja